Raporty w Excelu

 

Jedną z najważniejszych umiejętności prawie każdego użytkownika Excela powinna być zdolność do utworzenia raportu. Odpowiedzią na tą potrzebę są 2-dniowe warsztaty skierowane do osób oceniających swoje umiejętności jako średnio-zaawansowane.

W ich trakcie dowiesz się jakie są główne metody tworzenia raportów i które z nich w jakich przypadkach stosować. Poznasz sposoby przygotowywania danych źródłowych tak, aby za ich pomocą tworzenie raportów było nie tylko możliwe ale również szybkie i łatwe dla Ciebie.

Każde szkolenie zaczynamy od przypomnienia najważniejszych elementów aplikacji oraz zwrócenia uwagi na najczęściej popełniane błędy. Uważamy, że zrozumienie podstawowych zasad jakimi rządzi się Excel ułatwia jego późniejsze stosowanie do określonych potrzeb.

Kolejna część szkolenia to szeroko rozumiane przygotowanie i obróbka danych źródłowych. Wykorzystuje się do tego celu określone narzędzia oraz funkcje. Dowiesz się na czym polega higiena tych danych, jak sobie radzić w najczęściej występujących „złych” przypadkach.

Następny etap warsztatów to budowanie  raportów w oparciu o funkcje i narzędzia Excela.

Ostatni etap, to raportowanie za pomocą tabel przestawnych …

 

Ponieżej prezentujemy „krótki pis treści programu”  

  1. Charakterystyka komórki
  2. Typy zmiennych w Excelu
  3. Odwołania
  4. Operatory w Excelu
  5. Formatowanie – wybrane zagadnienia
  6. Funkcje – wstęp
  7. Funkcje tekstowe
  8. Narzędzie AUTOFILTR
  9. Nazwy w Excelu
  10. * Narzędzie TABELA
  11. Narzędzie POPRAWNOŚĆ DANYCH
  12. Narzędzie TEKST JAKO KOLUMNY
  13. Funkcje warunkowe – tworzenie raportów funkcjami
  14. * Funkcje wyszukiwania i adresu, formuły z innymi funkcjami
  15. Ogólne pojęcia i omówienie narzędzia tabeli przestawnej
  16. Co to jest bufor i jak z niego efektywnie korzystać?
  17. Analiza danych źródłowych
  18. Podstawowe operacje wykonywane na tabeli przestawnej
  19. Podstawowe metody agregacji danych w obszarze danych
  20. Pole strony
  21. Zestawianie i zmiana  kolejności wielu pól w jednym obszarze
  22. Zaznaczanie wybranych obszarów
  23. Grupowanie i rozgrupowanie danych
  24. Kolejność, sortowanie i filtrowanie
  25. Sumy częściowe i końcowe
  26. Opcje tabeli
  27. Zmiany nazw pola i pozycji pola
  28. Opcja „ustawienia pól …” w obszarach pola wierszy i kolumn
  29. * Zaawansowane obliczenia agregujące dane
  30. * Pole obliczeniowe
  31. * Element obliczeniowy

 

* Stopień realizacji tych zagadnień zależy od tempa pracy grupy szkoleniowej.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tytuły szkoleń

Basic Excel
podstawy obsługi MS Excel

Practical Excel
MS Excel dla średnio-zaawansowanych

Pivot Excel
tabele i wykresy przestawne w Excelu

Raporty w Excelu
raportowanie za pomocą tabel przestawnych

Basic VBA
podstawy pisania makr, czyli programowanie w VBA

Perfect Userform
Szkolenie z programowania własnych formularzy w VBA

Perfect Excel
MS Excel dla zaawansowanych